Δραστηριότητες 2005-2006

1. To πρόγραμμα etwinning συνεχίζεται για 2η χρονιά. Έχουμε ήδη αυξήσει τους συνεργάτες μας με ένα σχολείο στη Λιθουανία, δυο στη Πολωνία , ένα στην Τσεχία και ένα στην Ισπανία. Έρχονται στην Ελλάδα 10 μαθητές από τη Λιθουανία από 7/4/06-13/4.

2. Το πρόγραμμα ΗΡΩΝ ξεκίνησε Πέμπτη 10/11/2005 με σκοπό την επιμόρφωση των ενηλίκων του δήμου μας στις νέες τεχνολογίες.

3. Αυτή τη χρονιά, ξεκίνησε ένα νέο πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Αγωγής σχετικό με την ιστορία του τόπου μας. Δεδομένου ότι οι μαθητές του σχολείου μας προέρχονται από πολλές διαφορετικές περιοχές, το θέμα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον γιατί τους βοηθά να γνωρίσουν τον Άγιο Στέφανο, όπου, ως επί το πλείστον, έρχονται για να ζήσουν μόνιμα.

4. Πριν από δυο χρόνια υλοποιήθηκε από το σχολείο μας σε συνεργασία και με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία το πρόγραμμα COMENIUS "Let us gather, let us dance? με μεγάλη επιτυχία. Στηριζόμενοι, λοιπόν σε αυτήν, αλλά και στην εμπειρία που αποκτήσαμε, κάναμε και φέτος αίτηση για μια νέα επιχορήγηση από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, που χρηματοδοτεί αυτά τα προγράμματα.

Προς το παρόν, η έγκριση της προπαρασκευαστικής επίσκεψης μας έδωσε τη δυνατότητα αλλά και τη χαρά να επισκεφθούμε το College d?Alzon της περιοχής της Βαλλονίας του Βελγίου, όπου 70 μαθητές, σε σύνολο 350, έχουν επιλέξει σαν ξένη γλώσσα τα Αρχαία και τα Νέα Ελληνικά. Εκεί, με τον Διευθυντή κ. BENOIT STREPENNE και τον ελληνιστή συνάδελφο κ. F.X FOLIE, συζητήσαμε την δυνατότητα να κάνουμε ένα κοινό γλωσσικό πρόγραμμα, το οποίο θα δώσει την ευκαιρία σε 2 ομάδες μαθητών και από τα δυο σχολεία να επισκεφθούν την χώρα- εταίρο για 14 μέρες και να βελτιώσουν τις γνώσεις τους στη γλώσσα της επιλογής τους. Το πρόγραμμα αυτό, αν βεβαίως πάρουμε και την τελική έγκριση, θα ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα δυο χρόνια.

5. Για άλλη μια φορά ένα πρόγραμμα Αγωγής υγείας βρίσκεται σε εξέλιξη στο γυμνάσιό μας. Τα παιδιά αγκάλιασαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το ο πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής με τον τίτλο « Ασφαλείς στους δρόμους». Σκοπός μας η ευαισθητοποίηση των μαθητών στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων που τόσο κοστίζουν στη χώρα μας?

6. Ομάδα 10 μαθητών μας συμμετέχει στον πανελλήνιο διαγωνισμό που διοργανώνει η Ένωση των Ασφαλιστικών Εταιριών, προσφέροντας μάλιστα και πλούσια δώρα στους μαθητές που θα διακριθούν στη συγγραφή μιας έκθεσης με θέμα « Ποιο πρόσωπο και ποιο πράγμα θα ασφάλιζα κατά προτεραιότητα και γιατί».


Δραστηριότητες 2004-2005

1. Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα "Γιορτές και γεύσεις της Ευρώπης"

2. Αδελφοποίηση με το COLLEGE LES AIGRETTES, SAINT GILLES REUNION, Γαλλικής κτήσης που βρίσκεται στον Ινδικό Ωκεανό. Ομάδα μαθητών μας συναντήθηκαν στις 7/5/2005 με τους μαθητές από τη Reunion και πέρασαν μαζί τους μια μέρα στην Αίγινα. Στις 9/5/2005 οι ξένοι μαθητές επισκέφθηκαν το σχολείο μας και παρακολούθησαν μάθημα Αρχαίων Ελληνικών. Οι μαθητές στη Reunion διδάσκονται Αρχαία Ελληνικά.

3. Πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Γλωσσών. Ομάδα μαθητών ασχολείται με την συγκέντρωση γλωσσικού υλικού, τέτοιου που να αποδεικνύει τις αλληλεπιδράσεις των γλωσσών μεταξύ των όμορων κρατών. Βασική αντίληψη του προγράμματος αποτελεί η θέση ότι η διαφορετική γλώσσα δεν χωρίζει πάντοτε τους ανθρώπους. Μπορεί και να τους ενώνει. Υπεύθυνη του προγράμματος η καθηγήτρια Κρητικού Βασιλική, φιλόλογος.

4. Πρόγραμμα στο "Ζάππειο μια μέρα". Ολοκληρώθηκε με επιτυχία σε όλα τα τμήματα της Β' Γυμνασίου το πρόγραμμα « Στο Ζάππειο μια μέρα », σύμφωνα με το υλικό και τις υποδείξεις του Υπουργείου Πολιτισμού. Υπεύθυνες καθηγήτριες οι φιλόλογοι Κούκη Ελένη και Κρητικού Βασιλική. Παρακάτω ακολουθεί δείγμα των εκθέσεων που γράφτηκαν με αυτό το θέμα από τα παιδιά.
Μια φανταστική ιστορία εμπνευσμένη από το αντίστοιχο πρόγραμμα του Υπουργείου Πολιτισμού.
Την έγραψε ο μαθητής της Β1 τάξεως Φραγκίσκος Καλλιώτης.
Αθήνα, άνοιξη του 1896. Οι πρώτοι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες ξεκινούν. Ο Γιάννης αλληλογραφούσε με το Ξάδερφό του Νικόλα, που βρισκόταν στην τουρκοκρατούμενη τότε Θεσσαλονίκη. Διακαής τους πόθος είναι να ανταμώσουν στην Αθήνα για να δουν και να απολαύσουν μαζί το μεγάλο γεγονός. Τόπος συνάντησης ορίζεται το Ζάππειο. Το ταξίδι του Νικόλα για την Αθήνα είναι μακρύ και δύσκολο. Αντίθετα για το Γιάννη τα πράγματα είναι πιο απλά. Ο Νικόλας φεύγοντας από τη Θεσσαλονίκη μπαίνει μεταμφιεσμένος στην ελεύθερη Ελλάδα και κατευθύνεται με το μουλαράκι του προς την πρωτεύουσά της. Μπαίνοντας στην πόλη της θεάς Αθηνάς ρωτάει τους περαστικούς:
-Πού βρίσκεται το θαυμαστό μέγαρο του ευεργέτη Ζάππα;
-Μα δίπλα στο βασιλικό παλάτι.
Όσο πλησιάζει στο Ζάππειο, η καρδιά του πάει να σπάσει από χαρά Γι αυτόν στο μέγαρο αυτό στεγάζεται ολόκληρη η Ελλάδα, αρχαία και σύγχρονη μαζί. Η αρχαία Ελλάδα φαίνεται από τον ιωνικό ρυθμό στο εσωτερικό του και η σύγχρονη από τον περιβάλλοντα χώρο, όπου ένα πολύβουο πλήθος συρρέει για να παρακολουθήσει τους αγώνες. Ο ενθουσιασμός του όμως γρήγορα μετατρέπεται σε θλίψη όταν αναλογίζεται ότι η υπόλοιπη Ελλάδα παραμένει σκλαβωμένη και δεν διαθέτει τέτοια λαμπρά κτίρια που να δηλώνουν τη συνέχεια της ελληνικότητας και το ελεύθερο πνεύμα των Ελλήνων. Αυτό δηλαδή που αντανακλάται στο άγαλμα του δισκοβόλου του Μύρωνα αλλά και στα αγάλματα των ηρώων του Ζαππείου . Εκεί έχει δοθεί και το ραντεβού με τον ξάδελφό του Γιάννη που τον γνωρίζει μόνο από μια φωτογραφία που έλαβε σε ένα γράμμα και τη φυλάει κατάστηθα.
Η μεγάλη στιγμή της αντάμωσης ήρθε γεμάτη αγκαλιές, φιλιά και δάκρυα. Είχαν τόσα να πουν αλλά και να θαυμάσουν? Οι Ολυμπιακοί Αγώνες άρχιζαν!

5. Αδελφοποίηση του σχολείου μας με αντίστοιχο σχολείο άλλης Ευρωπαϊκής χώρας, στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού διαδραστικού προγράμματος etwinning net.
Από το μήνα Φεβρουάριο ξεκίνησε η διαδικασία ηλεκτρονικής αδελφοποίησης του σχολείου μας με αντίστοιχο σχολείο άλλης Ευρωπαϊκής χώρας, στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού διαδραστικού προγράμματος etwinning net. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν 12 μαθητές της Β? Γυμνασίου. Υπεύθυνοι καθηγητές η Διευθύντρια κ. Αμβρουζή Σοφία και η καθηγήτρια κ. Κρητικού Βασιλική, φιλόλογος. Με όλα τα προγράμματα το σχολείο μας στοχεύει στο να δώσει στους μαθητές του όσες περισσότερες ευκαιρίες μπορεί για καινοτόμους δράσεις, τέτοιες, που θα τους ανοίξουν νέους ορίζοντες και θα τους κάνουν σωστά και ενημερωμένα μέλη της ελληνικής αλλά και της ευρωπαϊκής κοινωνίας

Δραστηριότητες 2002-2003

1. Ανταλλαγή μαθητών με μαθητές του College Jean Rostan της πόλης Nimes της Νότιας Γαλλίας.

2. Χειμερινή Εβδομάδα Ευρωπαίων Μαθητών στην Αράχοβα

3. Ένα τμήμα της Γ΄τάξης (24 μαθητές) έλαβε μέρος στο πρόγραμμα "Χειμερινή Εβδομάδα Ευρωπαίων Μαθητών" στην Αράχωβα.

4. Ομάδα 28 μαθητών της Β΄και Γ΄τάξης φιλοξενήθηκαν στη Nimes της Γαλλίας με ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανταλλαγής. Θέμα του προγράμματος : "A Table" και παράλληλα πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: "Διατροφική αξία της Μεσογειακής δίαιτας"

5. Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα με θέμα: Πρόταση για ανάπλαση του σιδηροδρομικού σταθμού Αγ. Στεφάνου" (Διετής διάρκεια)

6. Συνεργασία με ευρωπαϊκά σχολεία (Πρόγραμμα Comenius),με θέμα:"Let's gather, let's dance" (Διετής διάρκεια)

7. Ολυμπιακή Παιδεία: ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ Οι μαθητές συμμετέχουν σε αθλητικούς αγώνες ποδοσφαίρου, στίβου και καλαθοσφαίρισης με μαθητές άλλων σχολείων.

8. Κοινωνικές Εκδηλώσεις. Μόνιμα οι μαθητές συμμετέχουν σε Εράνους του Ερυθρού Σταυρού, της Αντικαρκινικής Εταιρείας και της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και καλύπτουν μέρος από τα έξοδα άπορης οικογένειας της περιοχής μας.
Επίσης πολύ συχνά κάνουν προσφορές ειδών σε ομάδες αναξιοπαθούντων, όπως πρόσφυγες, παιδιά της Ινδίας κλπ. Το σχολείο συνεργάζεται με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ο οποίος συμπαρίσταται ενεργά και βοηθά το σχολείο σε θέματα κτιριακά, εξοπλισμού και μαθητικών εκδηλώσεων.


Δραστηριότητες 2003-2004

1. Πρόγραμμα Comenius: ?Let's gather, let's dance?
Με επιτυχία έγινε η συνάντηση αντιπροσωπειών στην Κύπρο από 2 έως 7 Μαϊου 2004. Ομάδα μαθητών αποτελούμενη από τους Κουλουψούζη Γιώργο, Οικονόμου Γιώργο, Ευσταθίου Χρήστο και Ζηρίνη Δάφνη και με συνοδούς καθηγητές την κ. Αμβρουζή Σοφία και την κ. Θεοφίλου Μαρία πήραν μέρος στις δραστηριότητες του προγράμματος μαζί με μαθητές από το Βέλγιο, την Ισπανία, την Ιταλία και την Κύπρο.

2. Πράσινες Εβδομάδες
Οι μαθητές της Γ΄ τάξης συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Πράσινες Εβδομάδες» από 19/4 - 23/4/2004. Έμειναν στο χωριό Παλιός Παντελεήμονας και γνώρισαν τη γύρω περιοχή. Επισκέφτηκαν τον αρχαιολογικό χώρο στο Δίον, έκαναν πεζοπορία σε μονοπάτι στον Όλυμπο και επισκέφθηκαν τις αλυκές Κίτρους.

3. Διάπλους του Ισθμού της Κορίνθου
Τα παιδιά της Α΄ και Β΄ τάξης πραγματοποίησαν τον διάπλου του Ισθμού της Κορίνθου στις 22/4/2004 και επισκέφθηκαν την Παλιά Επίδαυρο.

4. Συνεργασία με το Γυμνάσιο Kaizer Karl του Aachen της Γερμανίας
Στα πλαίσια προγράμματος ανταλλαγής με το Γυμνάσιο Kaizer Karl του Aachen της Γερμανίας στα μέσα Οκτώβρη 2003 μας επισκέφθηκε αντιπροσωπεία του Γερμανικού σχολείου. 15 μαθητές και οι τρεις συνοδοί τους (2 καθηγητές και 1 μητέρα από το σύλλογο γονέων) φιλοξενήθηκαν από τις 10 έως τις 17 Οκτωβρίου από οικογένειες μαθητών του Γυμνασίου μας. Στόχοι και αυτού του προγράμματος ήταν η αλληλοκατανόηση, η ανοχή στη διαφορετικότητα αλλά και η δημιουργία διαπροσωπικών σχέσεων. Από τις 18/3 έως τις 25/3/2004 αποστολή μαθητών μας με συνοδούς καθηγήτριες την κ. Βίκυ Κρητικού και την κ. Μαρία Τσιροπούλου βρέθηκαν στο Aachen. (Φωτογραφίες, Ημερολόγια μαθητών) Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για όσες οικογένειες φιλοξένησαν τα παιδιά αυτά, γιατί μαθαίνουν πώς συμπεριφέρεται, χαίρεται, αισθάνεται ανασφάλεια, τρώει, παίζει, παρακολουθεί μάθημα στο σχολείο παρέα με τα δικά μας παιδιά. ένα παιδί μεγαλωμένο σε άλλη χώρα με άλλα ήθη και έθιμα, με άλλη γλώσσα, Είναι και μια χρυσή ευκαιρία να κάνουν τα παιδιά μας και πρακτική εξάσκηση σε ξένη γλώσσα. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στην Ακρόπολη, είδαν τα Ολυμπιακά έργα, έκαναν εκδρομή στους Δελφούς, παρακολούθησαν μαθήματα στο σχολείο μας.

Η ανταλλαγή αυτή έγινε με επιλογή θέματος, το οποίο βασίστηκε στην ένδοξη όσο και μακρόχρονη ιστορική διαδρομή των δύο πόλεων, η μελέτη της οποίας θα προσέφερε πολλά στούς μαθητές και των δύο χωρών. Οι Γερμανοί μαθητές ασχολήθηκαν περισσότερο με την εποχή του Περικλή, ενώ οι Έλληνες με την περίοδο του Καρλομάγνου. Οι επί πλέον στόχοι ήταν η επαφή των μαθητών μας με την γερμανική γλώσσα και κουλτούρα όπως και την καθημερινή ζωή και οργάνωση ενός ευρωπαϊκού κράτους. Άποψή μας είναι ότι επετεύχθησαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Επισκεπτόμενοι την Γερμανία οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το Άαχεν, πρωτεύουσα του Καρλομάγνου το 800 μ.Χ.,όπως και τα εξαιρετικά μνημεία του. Χαρακτηριστικά εντυπωσιακό το λιγνιτορυχείο της περιοχής, το οποίο παράγει το 25% της ενέργειας τησ χώρας αυτής. Ακόμη μπόρεσαν να θαυμάσουν τον καθεδρικό ναό της Κολονίας, το Μουσείο Σοκολάτας και το Μουσείο Σύγχρονης Γερμανικής Ιστορίας της Βόννης. Επί πλέον η γεωγραφική του θέση στα σύνορα Βελγίου και Ολλανδίας τους έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουν την πόλη των Βρυξελλών, την ιστορική τοποθεσία του Βατερλώ καθώς και το Μάαστριχτ με τα περίφημα λατομεία. Συγκινητική υπήρξε η παρακολούθηση της ακολουθίας των Χαιρετισμών στον τοπικό ελληνορθόδοξο ναό όπως και ο συνεορτασμός της 25ης Μαρτίου με την ομογένεια.

Για όλες τις δραστηριότητες των μαθητών, τόσο των Γερμανών όσο και των Ελλήνων,κατά τη διάρκεια των αμοιβαίων επισκέψεών τους, κρατήθηκε λεπτομερές ημερολόγιο και εκδόθηκε από κάθε σχολείο.

5. Πρόγραμμα «Άνοιξη της Ευρώπης»
Το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα Άνοιξη της Ευρώπης σε συνεργασία με σχολείο της Πολωνίας. Γενικός στόχος του προγράμματος αυτού ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την Ευρωπαϊκή Διεύρυνση. Ωστόσο μέσα από ποικίλες δραστηριότητες είχαν επίσης την ευκαιρία να γνωρίσουν λίγο καλύτερα μια υπό ένταξην χώρα, την Πολωνία. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η συνεργασία, την οποία ειχαμε με σχολείο της Πολωνίας, διεκόπη χωρίς να μας γνωστοποιηθούν οι λόγοι. Οι μαθητές, ακολουθώντας τις προτάσεις του προγράμματος, ασχολήθηκαν με μερικά από τα προτεινόμενα θέματα όπως η Ιστορία του Εθνικού μας Ύμνου, ο Συμβολισμός της Ελληνικής Σημαίας, δημιουργία και αποστολή e-card με θέμα σχετικό με τη Διεύρυνση, Σελίδα Γλώσσας με 20 βασικές εκφράσεις σε 6 ευρωπαϊκές γλώσσες, συγγραφή έκθεσης με θέμα «Η αλληλεγγύη μεταξύ των χωρών στα πλαίσια της Διεύρυνσης» και τέλος η διοργάνωση Ημέρας της Πολωνίας σε συνεργασία με την Πολωνική Πρεσβεία, το πολωνικό σχολείο της Αθήνας αλλά και Πολωνών κατοίκων του Αγ.Στεφάνου. Υπεύθυνες καθηγήτριες: η κ. Βίκυ Κρητικού και η κ. Καρρά Μαρία


Δραστηριότητες 2001-2002

Εκδήλωση για τον Οδυσσέα Ελύτη (Άνοιξη 2002)

Τόποι ? Γλώσσα ? Άνθρωποι. Προσέγγιση του ύφους του Ελύτη κατόπιν διδασκαλίας, επιλογή από τα κολάζ του ποιητή και συνδυασμός με επιλεγέντα ποιήματα και ελληνική συμφωνική μουσική. Έγιναν ομιλίες από καθηγητές Παν/μίου και απαγγελίες ποιημάτων με συνοδεία πιάνου και κιθάρας από μαθητές.

Η χορωδία του σχολείου με την καθοδήγηση του καθηγητή μουσικής κυρίου Δ. Αντωνίου, πλαισιώνει όλες τις σχολικές εκδηλώσεις αλλά και συμμετέχει κάθε χρόνο στο Ετήσιο Φεστιβάλ Χορωδιών με τον τοπικό φορέα "ΟΔΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ".

Τα έργα ζωγραφικής των παιδιών, με τη συνεργασία της καθηγήτριας των καλλιτεχνικών κυρίας Ζ. Κουβέλη, εκτίθενται στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς στο Πνευματικό κέντρο του Δήμου.

Πολιτιστικά Προγράμματα που έχουν εκπονηθεί:
Α) Εκδήλωση αφιερωμένη στα 200 χρόνια από το θάνατο του Ρήγα Φεραίου. Εργασίες των μαθητών για τη ζωή, το έργο του, τις ιδέες και τα οράματά του κατόπιν διδασκαλίας. Παρουσίαση από τη χορωδία μελοποιημένων αποσπασμάτων.
Β) Εκδήλωση για τα 200 χρόνια από τη γέννηση του Διονυσίου Σολωμού σε συνδυασμό με τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην πατρίδα του τη Ζάκυνθο.
Γ1) Πολιτιστικό Πρόγραμμα στα πλαίσια της Ολυμπιακής Παιδείας. Θέμα: «Η Ολυμπιακή Ιδέα στην Αρχαία Ελλάδα: Πανελλήνιοι Αγώνες Αθλητισμού και Πολιτισμού». Εργασίες 20 μαθητών κατά ομάδες σε ώρες εκτός διδασκαλίας: ιστορία αγώνων, είδη αγώνων, οι αγώνες μέσα από τη λογοτεχνία, εικαστικά για τα αθλήματα και συνδυασμός τριήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής στην Αρχαία Ολυμπία.
Γ2) Η αναβίωση του Ολυμπισμού στη σύγχρονη εποχή. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 17 μαθητές της Γ τάξης. Σκοπός του προγράμματος ήταν η έκδοση λευκώματος με τις εργασίες της ομάδας στην Ελληνική, Αγγλική και Γαλλική γλώσσα.

Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που έχουν εκπονηθεί:
1) Παρέμβαση στο σχολικό κτίριο
2) Σχολική Αυλή
3) Εναλλακτικές μορφές ενέργειας
4) Ζώα που εξαφανίζονται
5) Αστικά λύματα στον Αγ. Στέφανο
6) Τα απορρίμματα κρύβουν μέσα τους, τους θησαυρούς της γης
7) Ξωκλήσια Αγ. Στεφάνου

Πρόσθετες πληροφορίες